Mogyoróvajas csirke


Ezt a receptet még 1-2 évvel ezelőtt találtam ki, amikor először sikerült sótlan földimogyiból a turmixgépem segítségével 100% mogyoróvajat készítenem. Akkor elolvastam több mogyivajas csirke receptet és ez született belőle. Most csak 95%-os a mogyivaj és nem saját készítésű, de jó minőségű, és mivel most van egy jó nagy üveggel, használtam is. Nagyon finom, aki szereti a csirkét, a mogyit és a csípőset, annak biztos ízleni fog, próbáljátok ki! ;)


HOZZÁVALÓK

  • csirkemell filé (nekem 40 dkg, nagyobb adag esetén ennek arányában kell növelni a többi hozzávaló mennyiségét)
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 2 tk. mogyoróvaj
  • 1 tk. dijoni mustár
  • 1 tk. erős pista
  • 1 ek. szójaszósz
  • bors
  • víz

ELKÉSZÍTÉS



Egy edénybe tegyünk egy kis vizet, kockázzuk fel a hagymát és kezdjük el párolni. A csirkemell filét kockázzuk, vagy csíkozzuk fel, és adjuk hozzá a hagymához. Tegyük bele az összes többi hozzávalót. Vízből annyi kell, amennyiben jól fel tudjuk oldani és el tudjuk keverni a mogyivajat. Lefedve főzzük készre, közben néha kevergessük meg.

Tálalhatjuk párolt vagy sült zöldségekkel  és mondjuk egy kis rizzsel, vagy teljes kiőrlésű tésztával, de hidegen salátába keverve is jó, főleg, hogy az öntet eleve megvan.

 A képen sült hagyma, cukkini, padlizsán + párolt brokkoli van, meg egy kis barna rizs, amit megszórtam pirított magkeverékkel, ami szotyiból, lenmagból és szezámmagból áll.



TÁPÉRTÉK

Nem számolgattam a hagymát és az ízesítőket, így pontosat nem tudok mondani, de a csirkemell filé tápanyagtartalmához kell hozzáképzelni némi szénhidrátot, meg egy kis zsírt.
A csirkemellben 100 g-onként 20-24 g fehérje, 1 g zsír van átlagosan és kb. 110 kcal.




Tipp: Ha nem ehetsz földimogyorót, próbáld ki mandulavajjal! Nekem úgy is nagyon ízlett. :)


Még több hasonló receptet találsz az e-bookomban!