Puha zabmuffin gyümölcsökkel

Az elmúlt hetekben, mikor mindig kaptam szilvát, megalkottam ezt a puha zabos muffin receptet. A puhaságát az adja, hogy tele van túróval, konkrétan egy teljes dobozzal van benne! Ezen kívül szerepel benne a zab minden féle formában és állagban (pehely, korpa, liszt), csokis fehérjepor, fahéj, még néhány sütibe való dolog a tetején pedig szilva darabkák, amik sülve nagyon finomak lesznek. Majd kipróbálom más gyümölccsel is, ez pedig itt az alaprecept.

HOZZÁVALÓK

(8 db muffinhoz)

  • 20 g zabpehely
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g zabpehelyliszt
  • 10 g lenmagliszt
  • 10 g búzacsíra, vagy -korpa (mindekettővel kipróbáltam és jó)
  • 30 g fehérjepor (kevert, vagy kazein a legjobb, nekem csokis van, de a vaníliás, vagy az ízesítetlen is jó, sőt bármivel lehet kísérletezni :D)
  • 250 g krémes sovány túró (de rögös állagúval is szuper, próbáltam, úgy rusztikusabb a tészta)
  • 1 db tojás
  • 1 dl víz (a fehérje és a túró állagától függ a mennyiség, a lényeg, hogy krémes masszánk legyen)
  • édesítő (stevia)
  • fahéj vagy mézessüti fűszer
  • 1 tk. sütőpor vagy szódabikarbóna
  • gyümölcs (nálam szilva)
Elkészítettem már 4 db-ra is, akkor mindenből a felét vettem, kivéve a tojásból, az maradt egy egész.

ELKÉSZÍTÉS

  1. A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra, közben összekeverjük az összes hozzávalót a gyümölcs kivételével.
  2. Ha krémes homogén masszát kaptunk, beleadagoljuk őket szilikonos muffinformákba. A gyümölcsöket megtisztítjuk, felaprítjuk és a muffinok tetejére tesszük. Lehet a tésztába is nyomkodni, finom lesz, de kicsit szétesősebb. :)
  3. Kb. fél órán keresztül sütjük a sütiket, utána a lekapcsolt sütőben még bennhagyhatjuk egy ideig.
Az a jó, ha a belseje nem sül meg teljesen, így nagyon finom puha marad.

ÁTLAGOS TÁPÉRTÉK 1 db-ban: 100 kcal / 9,3 g fehérje / 10 g szénhidrát / 2,5 g zsír
(Sokat számít a túrónk zsírtartalma és a gyümölcs mennyisége.)


Több hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!