Mini almás és szilvás piték

Újabb sütirecept, ami természetesen nem tartalmaz hozzáadott cukrot, sem pedig fehérlisztet. ;) A hozzávalók az eddigi receptjeimhez hasonlóak, így a tápérték is, de a foma kicsit más. :) Most a mini gyümölcstorta formáimat használtam. Egyszer már volt egy almáspite-féle recept, de az túrós is volt, meg lekváros is, ez pedig most jobban hasonlít az igazira. Aztán amikor megtaláltam a fagyasztóban a nyár végén eltett félbevágott szilváimat és megörültem nekik, velük is elkészítettem a sütit. Ez sem kevésbé finom, sőőőt! Mivel én a szilvát jobban szeretem, mint az almát, jobb. :D Meggyel is nagyon jó lehet, tuti kipróbálom.

HOZZÁVALÓK

(6 mini formához)

  • 1 tojás
  • 100 g túró (viszonylag krémes)
  • 30 g fehérjepor (nálam csokis volt, nem érződött rajta nagyon, de a vaníliás, vagy akár fahéjas ízesítésű a tökéletes; kevert, vagy kazein)
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g zabpehelyliszt
  • 20 g búzasikér
  • 10 g lenmagliszt (darált lenmag)
  • fahéj, édesítő ízlés szerint
  • víz (nálam 1 dl, de a túró és a fehérjepor állagától függ)
  • gyümölcs (nálam alma, a 2. változatban szilva)

ELKÉSZÍTÉS


  1. A sütőt melegítsük elő 150-170 fokra. Közben készítsük el a tésztát: minden felsorolt hozzávalót (a gyümölcs kivételével) keverjünk össze. Érdemes először a "porokat", utána a túrót és tojást hozzáadni + annyi vizet, amitől egy kenhető, de nem folyós masszává válik az anyag.
  2. A tészta kb. ⅔ részét osszuk el a kis szilikon formákban: az aljukat és a széleiket kenjük ki vele. Nekem mindig kb. 1-1 nagy teáskanálnyi massza kell egy formába.
  3. Tegyük be 10 percre a sütőbe a kosárkákat, addig készítsük elő a gyümöclsöt: az almát le lehet reszelni - én csak apró kockákra vágtam, összekevertem kis édesítővel és fahéjjal. A szilvát félbe vagy negyedekbe kell csak vágni.
  4. Ha picit elősültek a kosarak, vegyük ki a sütőből, töltsük meg őket a gyümivel, ha kell, fahéjazzuk még meg, majd a tészta maradékát oszlassuk el a tetejükön. Nem kell befedni teljesen, hadd látszódjanak ki a gyümölcsök. Ha van otthon darabolt diónk, azt is érdemes rátenni, úgy lesz az igazi. ;) Nekem sajna nem volt, de odaképzeltem.
  5. Tegyük vissza a sütőbe és süssük, míg a tetejük is megbarnul. Ez még kb. 15-20 perc.

TÁPÉRTÉK
Az én túróm a zsírszegény és a félzsíros határán mozgott, valamint 10 dkg almával számoltam.
1 db almáspitécskében így van: 114 kcal / 11,4 g fehérje / 9 g szénhidrát / 3,5 g zsír
Sovány túróval csökkenthető az energiatartalom.


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!