Az 1. decemberi edzésbeszámoló & az 1. crossfit versenyem...


...ahol 1. lettem. :D És nagyon nagy élmény volt és megdönötöttem a deadlift csúcsomat már megint! No, de erről majd később.

A héten kettészedem az edzésbeszámolót, mert ez ilyen rendhagyó hét most nálam. Ugyanis hétvége helyett most vagyok otthon 2 napot, mert szerdán haza kellett vonatoznom ügyet intézni. Így az edzéseim sorrendjét is megvariáltam. Szerdán pl. sajnos nem tudtam este ottlenni a szokásos crossfit edzésen, és a súlyzós edzéseim sorrendjét és a felosztását is megvariáltam. Hétfőn este résztvettem életem első crossfit versenyén, ami egy házi verseny volt egyik edzőtársunk, Józsi 45. szülinapja alkalmából. Reggel így csak egy váll-kar edzést csináltam, mivel ez az, ami a legkevésbé vette ki az erőmet az esti WOD-okra. Este ugye verseny, kedden reggel már hát edzés, szerdán meg láb. Ma otthon lesz edzés.

HÉTFŐ

Váll & kar
A válledzést mellről nyomással kezdtem, most ebben szeretnék erőt növelni a módosított 5x5 program segítségével. A hosszú pihenőidőkben vádliztam kicsit. Utána Arnold nyomás, oldalemelés, döntött törzsű oldalemelés. Bicepszet és tricepszet rég edzettem együtt, most kihasználtam az alkalmat egy kis szuperszettezésre: karhajlítás volt rúddal & tricepsznyújtás nyak mögül, majd a másik szettben beforgatós bicepsz ferde padon & homlokra engedés egykezesekkel.

A verseny
Nagy élmény volt életem 1. crossfit versenye! :D Az első WOD deadlift volt max. súllyal. Ebben tudtam, hogy lehet esélyem jó helyre, bár én voltam a legdagadtabb a lányok között, így azért nem voltam benne biztos, hogy a testsúlyomhoz képest is elég lesz majd az eredményem. A célom 100 kg volt. Ez simán ment, utána még volt 2 fogásom, gondoltam, legyen 105, megpróbálom! És tessék, megjavítottam a múlt heti rekordomat!! :D :D Sikerült! Mondjuk nem volt szép, de az most lényegtelen. A 110 már nem ment.
A második WOD-ban 45 db-ot kellett csinálni a képen látható feladatokból. A különbség, hogy lányoknak a húzódzkodás helyett invertált evezés volt TRX-en (ez megmentette az életemet), a toes to bar helyett pedig atomic situp. 20 perc időkorlát volt, 34 burpee-ig jutottam. Durva volt, én ennyire még nem "haltam meg" crossfiten, de nagyon jó hatással volt rám a verseny hangulat, még akkor is, ha nem vérre ment. :) Azt hittem ebben majd jó lassú, meg béna leszek, mert nem szoktam gyors lenni, de sikerült úgy felpörögnöm, hogy mégiscsak viszonylag gyorsan mozgattam a nagy seggemet! :D A végén meghaltunk, de pár perc múlva befejeztük a WOD-ot és megcsináltuk a maradék burpee-t (alsó kép). Most jöttem rá, hogy én összesen 50-et csináltam, mert +16-ot csináltam. :o Na jó, számolni se tudtam akkor már. :P
Hamarosan jött az eredményhirdetés. Gondoltam, kb. 2. lehetek, ha deadliftben nem ront sokat az eredményemen az, hogy nehéz vagyok, de aztán kiderült, hogy a már régóta versenyző társaink eredményei nem számítanak se fiúknál, se lányoknál, hisz ők magasan verték a teljes mezőnyt, így megnyertem mindkét WOD-ot. :D Igazából nem az eredmény volt a lényeg, de nagyon örülök neki. :) Végezetül egy csoportkép:


KEDD

Hát + has
Szerdán úúúúúgy felpörögtem a versenyen, amiről este 10 után értem haza, és még utána kajáltam, hogy jó sokára bírtam elaludni, és nem is aludtam sokat, de érdekes mód, másnap nem voltam kómás - úgy, mint mikor túlalszom magam... Reggel mentem is hátat edzeni, amit húzódzkodással szoktam kezdeni. Gondoltam megcsinálom a "Józsi WOD" kimaradt feladatait, így 45-öt húzódzkodtam, időre. Sima felső fogásban és most simán, izomból, de majd kippingelve is megpróbálkozok vele  a hétvégén. Utána pár lassú negatív húzódzkodás, majd lehúzás, evezések. A végén a has pedig a 45 db toes to bar volt, ami helyett tegnap mi lányok atomic situpot csináltunk. :)

SZERDA

Láb
Most egy komplett lábedzést nyomtam le, benne feszítők, hajíltók is, így mixeltem a szokásos hétfői és pénteki edzéstervem gyakorlatait. Elölguggolással kezdtem, ebben is csinálom a módosított 5x5 progit. Most a 70%-ommal kellett 4x5 ismétlést csinálni. Utána még nyomtam egy kör tarkón guggolást is, de az már nehezen ment. Ezt követte a merevlábas felhúzás, ami brutál jó volt. Aztán lábtolás, először két lábbal, de nem mentem túl nagy súlyig, aztán 1 lábbal kis súllyal. Ez úgy is durva. Utána jött a bolgár guggolás. Pihenő annyi volt, hogy mindig csökkentettem a súlyon, így ki kellett azokat cserélni. 1. kör 2 db 12,5 kg-s kézisúllyal 10-10 ismétlés, 2. 10-esekkel 10-10, 3. 12 kg-s Sparrowbaggel, de itt már 12-12 ismétlés, az utolsó meg súly nélkül 15-15. Oké, már durva volt, de még nyomtam 4 kör csípőtolást felrakott lábakkal 2 db Sparrowbaggel (12 + a kis 8 kg-som, amit a héten szállítottam el a terembe). Ezek után szuperszett csökkenő súllyal pihenő nélkül lábnyújtás és -hajlítás. Ezek után már csak befeküdtam a lábtolóba vádlizni, aztán jött a nyújtás, és game over.

Ez volt a hét első fele, most majd otthon nyomatok valami jó kis WOD-ot, aztán kell egy pihinap is. Hétvégére visszatérek a terembe, maradt még egy melledzés, ami nem volt, bár a fekvőtámaszok és a burpee után annyira nem is hiányzik. Egyik nap pedig a crossfit terembe megyek gyakorolni.