Brownie & gránátalmás muffin

Még soha nem sütöttem brownie-t, de annyi receptet látok minden felé a neten, hogy gondoltam, már kitalálok egyet én is. Nem bántam meg, mert rohadt finom lett! :D Ezt tuti sokszor meg fogom csinálni reggelire. Aztán másnap vettem egy gránátalmát, mert akciós volt és amúgy is szép. Mármint a belseje. :) Egyszer próbáltam eddig, de akkor még nem tudtam hogyan kell normálisan kibontani, ezért többször nem is vettem. Most viszont rákerestem, mit is kellene tenni vele és ezt a remek videót találtam. Így már ügyesen ki tudtam belezni a gyümölcsöt és szépen kidíszíteni vele egy túrós sütit, aminek az alapja a brownie tésztája lett.
A sütik nagyon hasonló "felépítésűek" és tápértékűek, mint az eddigi egyéb recepteim, és az összetevők is nagyon hasonlítanak. A kókuszlisztet nem érdemes kihagyni, vagy lecserélni másra, mert attól ilyen puha és omlós(z). :D



BROWNIE - MUFFIN


HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonos muffinformához)

  • 125 g krémes sovány túró
  • 30 g csokis, vagy vaníliás fehérjepor (kevert, vagy kazein)
  • 20 g holland kakaópor
  • 20 g zabkorpa
  • 20 g kókuszliszt
  • 10 g lenmagliszt
  • 10 g diabetikus baracklekvár (az enyémet Anya csinálta xillittel :))
  • 10 g dióvaj (saját készítés dió+kókuszzsír+kis méz leturmixolásával, de darált dió is megteszi vagy más magból készült vaj, pl. mogyoró)
  • 2 tojás (ezek picik voltak, össz. 80 gramm)
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • édesítő (eritrit és/vagy stevia)
  • víz


ELKÉSZÍTÉS



  1. A sütőt melegítsük elő 150 °C-ra.
  2. Keverjük össze először a "száraz összetevőket", majd adjuk hozzá a túrót, tojásokat, dióvajat és lekvárt, valamint annyi vizet, amennyitől sűrű, kenhető masszává válik. Ez a kókuszliszt miatt viszonylag sok lesz.
  3. Adagoljuk a masszát a muffinformákba.
  4. Süssük 30 percig, majd a lekapcsolt sütőben még hagyjuk 5-10 percig állni.
  5. Fogyaszthatjuk melegen is, hidegen is, mindehogy jó! :)


TÁPÉRTÉK/ db:
102 kcal / 10,8 g fehérje (ebből 8 g teljes értékű) / 9,8 g szénhidrát (ebből 6,1 g felszívódó, a többi rost) / 3,9 g zsír

GRÁNÁTALMÁS MUFFIN


HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonos muffinformához)

A tészta:
A brownie hozzávalóinak a fele, kivéve a túrót, abból 50 gramm is elég.

A teteje:

  • 100 g krémes sovány túró
  • 30 g fehércsokis fehérjepor (vagy vaníliás, a lényeg, hogy finom fajta legyen)
  • egy gránátalma belseje (nekem 85 gramm lett)
  • kb. 5 gramm zselatin
  • kb. 1 dl víz

ELKÉSZÍTÉS


  1. A tésztát a fenti brownie recept alapján kell elkészíteni, annyi különbséggel, hogy így csak félig fogjuk megtölteni a muffin formákat és elég lesz 20 perc sütés.
  2. A zselatint keverjük el a 1 dl vízben, majd melegítsük fel.
  3. A túrót keverjük össze a fehérjeporral és adagoljuk hozzá a zselatinos vizet. Keverjük krémesre, majd adjuk hozzá a gránátalma magok felét.
  4. Ha megsült és kicsit hűlt a tészta, rákanalazzuk a túrókrémet a muffinokra.
  5. Végül díszítsük a sütik tetejét a maradék gránátalma maggal, majd tegyük a hűtőbe és várjunk, míg megszilárdul a krém.


TÁPÉRTÉK/ db:
93 kcal / 11,1 g fehérje (ebből 9,5 teljes értékű) / 8,8 g szénhidrát (ebből 6,4 felszívódó, a többi rost) / 2,4 g zsír


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)


Ha pedig nincs kedved/időd sütögetni, próbáld ki a készen kapható Protein Brownie-t! (Katt a képre!)