Töltött muffinok - tejtermék nélkül


Általában az összes sütimben van túró, most gondoltam, kipróbálom, milyen, ha nincs. Ezért olyan érdekes, hogy ezek most tejtermék nélkül készültek. Leszámítva a fehérjeport, mert abban tej alapú fehérje is van. Van itthon pár dobozka Cocomas kókuszkrémem, ezekből akartam használni egy keveset. Emellett van egy zacskó amaránt lisztem is, amit még sosem próbáltam. Elég jellegzetes az íze, így szerintem érdemes fele arányban zabpehelyliszttel keverni - de így még nem próbáltam, ez utólag jutott eszembe.

Töltött muffinokat készítettem, hasonlókat, mint a "bukta" muffinjaim, de most Walden Farmsos töltelékekkel.

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonos muffinformához)
  • 50 g vaníliás fehérjepor (kevert, sűrűbb fajta vagy kazein)
  • 40 g amaránt liszt (vagy zabpehelyliszt)
  • 20 g kókuszliszt
  • 1 tojás
  • 50 g Cocomas kókuszkrém
  • kevés víz
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • kalóriamentes mártogatósok, vagy lekvárok (Walden Farms) (persze sima diétás lekvár is lehet, ilyenkor más lesz a tápanyagtartalom)

ELKÉSZÍTÉS

  1. A sütőt melegítsük elő 150-160 °C-ra. Közben állítsuk össze a tésztát: először keverjük össze a száraz összetevőket: a liszteket, a proteinport és a szódabikarbónát.
  2. Adjuk hozzá a kókuszkrémet és a tojást.
  3. Keverjük ragacsos állagú masszává. Ehhez szükségünk lesz majd egy kis vízre.
  4. A massza kb. ⅔-át kenjük a muffinformáinkba: az aljukba egy vastagabb, a peremükre egy vékonyabb rétegben.
  5. Kanalazzunk tölteléket minden formába. Nálam 3-ba Walden Farms csokis mártogatós, 3-ba ugyan ilyen fajta almalekvár került egy-egy nagy teáskanállal.
  6. Fedjük be a sütiket a maradék tésztával.
  7. Süssük őket kb. 30 percig. Látni fogjuk ha készen vannak: meg fognak pirulni.
  8. Hagyjuk őket kihűlni. Jó étvágyat! :)

TÁPANYAGTARTALOM / db:
111 kcal / 9,2 g fehérje (ebből 7,3 teljes értékű) / 8,2 g szénhidrát (ebből 1,6 g rost) / 4,9 g zsír




Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!