NoCarb csokis-meggyes-vaníliás muffin

Pár hónapja én is kipróbáltam a NoCarb Noodle-t, mert annyit olvastam róla és annyi receptben láttam, hogy kíváncsi lettem. A rizs alakú eleinte ízlett hússal és zöldségekkel (amíg fél csomagnyit ettem meg egyszerre), de aztán kipróbáltam a szélesmetéltet is és ebben a nagyobb méretben már nem jött be ez a gumis jelleg... Aztán kipróbáltam a rizstésztát "tejberizs" formájában (nem tejjel, fehérjével) és szerintem elég szar lett... főleg, hogy az egész csomagot megettem egyszerre. Ezek után már semmilyen formában nem volt kedvem ehhez a tésztához, de volt még egy csomaggal és valami ehető formába kellett hoznom. Sok olyan receptet láttam a neten, ahol leturmixolt formában sütibe sütve használták fel. Gondoltam, kitalálok én is egy ilyen sütit, így felismerhetetlenül talán meg tudom majd enni az utolsó csomag "tésztámat". Végül jó kis muffinokat sikerült belőle gyártani és a szénhidrát- és kalóriamentes nudli úgy megnövelte a tésztám mennyiségét, hogy egy étkezésre 6 db muffint ettem, mert 1 db-ban fele annyi volt a tápanyagtartalom, mint a sütiimben általában. ;)
Ennek ellenére nem leszek NoCarb Noodle fan, de ha véletlenül hozzájutnék 1-2 csomaghoz, már tudom, hogyan használjam fel. :)


HOZZÁVALÓK

(12 db szilikon muffinformához)
  • 250 g NoCarb Noodle (rizs alakú, 1 csomag)
  • 180 g sovány túró [Meggle]
  • 100 g meggy (fagyasztott)
  • 50 g zabpehelyliszt
  • 30 g vaníliás fehérjepor (kevert vagy kazein) [Biotech Protein Power]
  • 20 g holland kakaópor
  • 1 tojás
  • fahéj és édesítő ízlés szerint
  • 1 kk. szódabikarbóna


ELKÉSZÍTÉS

  1. A sütőt melegítsük elő 150 °C-ra. Közben el tudjuk készíteni a tésztát. A NoCarb Noodle-t bontsuk ki, tegyük szűrőbe és öblítsük át, majd tegyük turmix gépbe.
  2. Adjuk hozzá a tojást, így könnyebb lesz turmixolni.
  3. Turmixoljuk le.
  4. A fehérjeport és a zabpehelylisztet keverjük össze egy tálba. Tegyünk hozzá egy kis szódabikarbónát is.
  5. Keverjük hozzá a turmixolt masszát és a túrót. Jó alaposan keverjük össze, ha nem elég édes a fehérjeportól, akkor tegyünk hozzá ízlés szerinti mennyiségű édesítőt. Fahéjat is szórhatunk bele.
  6. A masszából tegyünk egy-egy kanállal a muffinformáink aljába, majd mindegyikre tegyünk 1-2 szem meggyet.
  7. (8, itt felcseréltem a számozást a képeken.. :S) A maradék masszába keverjünk kakaóport.
  8. (7.) Fedjük be a csokis masszával a muffinokat.
  9. Süssük kb. 40 percig.
Ha kihűltek, ki tudjuk őket venni a formákból. Hűtőben tárolva napokig elvannak, hidegen finomak!

Jó étvágyat!


TÁPÉRTÉK / db:
54 kcal / 5,2 g fehréje (ebből 4,3 g teljes értékű) / 6,7 g szénhidrát (ebből 1,3 g rost) / 1,1 g zsír


Sok hozzávalót ( pl. NoCarb Noodle, zabpehelyliszt, édesítők, kakaó, szódabikarbóna) megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!
Ha még gyorsabban és egyszerűbben szeretnél muffint készíteni, próbáld ki a protein muffin mixet!