Paleo meggyes kosárka

Bár én hem követek paleo étrendet, szívesen nézegetek paleo recepteket, mert érdekesnek tartom őket a más alapanyagok miatt. Próbáltam pl. többféle maglisztet is, a többségüket nagyon megkedveltem - ez látszik a többi receptemben is -, kókuszkrémet... Az ilyen receptek olvasgatásakor többször találkoztam olyannal, hogy főtt tojássárgája, vagy fehérje rúdból turmixolva készítenek krémet. Nos, nekem nincsenek ilyen tojásrudaim, mivel én szerencsére szép házi tojásokat kapok, de a fagyasztóba korábban eltettem több főtt tojássárgáját, amit épp nem ettem meg, de hülye lettem volna kidobni. Ezeket kiolavsztva simán el tudtam készíteni a tojásos vaníliás krémet, ami nagyon finom lett. A fehérjepor sem maradt ki a sütiből: általában sütéshez kevert fehérjéket, vagy a krémekhez kazeint, tejsavót használok. Van itthon marhafehérjém is (csak mert a marhahús a kedvencem és szimpatikus nekem a marhafehérje is :D), ez az új fajta ráadásul finom is (volt olyan, amit sütihez biztosan nem használtam volna a mellékíze miatt), úgyhogy úgy döntöttem, ebben a sütiben minden alapanyag olyan lesz, ami beleiilik a paleo étrendbe, így mindenki fogyaszthatja, aki ezt a diétát követi (több ilyen vendégem is van), aki tejcukor-,  tejfehérje, vagy lisztérzékeny.

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikon kosárka formához)

A kosárkákhoz:
  • 20 g kókuszliszt
  • 20 g mandulaliszt
  • 20 g szezámmagliszt
  • 20 g eritrit + pici stevia (vagy ízlés szerint más édesítő)
  • 1 ek. útifűmaghéj
  • 1 dl víz
  • fahéj ízlés szerint

A vaníliás krémhez:
  • 50 g főtt tojássárgája (3-4 db)
  • 50 g kókuszkrém
  • 20 g eritrit (vagy ízlés szerint más édesítő)
  • 2 ek. útifűmaghéj
  • 0,5 dl víz
  • ízlés szerint vaníliarúd/aroma

A csokis krémhez:
  • 30 g fehérjepor [nálam Scitec 100% Hydrolized Beef Isolate Peptides csokis-mandulás ízben]
  • kb. 0,5 dl víz
(Helyettesíthető natúr kakaóporból, édesítőből és kevés kókuszkrémből vagy vízből kevert krémmel, de akkor más lesz a süti tápanyagtartalma.)

Egyéb: 18 db meggy

ELKÉSZÍTÉS



  1. A sütőt melegítsük elő 180 °C-ra. Közben össze tudjuk állítani a kosárkák tésztáját. Keverjük össze a liszteket, az édesítőket és az útifűmaghéjat.
  2. Adjunk hozzá 1 dl vizet és hagyjuk állni. Az útifűmaghéj hamar megszívja magát és a tészta keményebbé válik.
  3. Béleljük ki a kosárkaformák belsejét a masszával. Süssük a kosárkákat kb. 10 percig.
  4. Közben a tojássárgákat, a kókuszkrémet, az eritritet turmixoljuk össze 0,5 dl vízzel. Ízesítsük vaníliarúd kikapart belsejével, vagy ennek hiányában vaníliaaromával.
  5. Keverjünk bele útifűmaghéjat, hogy besűrűsödjön a krém.
  6. A fehérjeport keverjük ki kevés vízzel, úgy, hogy szinte krémes legyen.
  7. Ha elkészültek a kosárkák, hagyjuk őket egy picit hűlni,
  8. majd az aljukba tegyünk egy-egy teáskanálnyit a fehérje-krémből (egy kevés maradjon belőle) és 2-2 szem meggyet.
  9. Ezt fedjük be a vaníliás krémmel, végül díszítsük a sütiket maradék fehérjével és meggyel



TÁPÉRTÉK / db
126 kcal / 9,8 g fehérje / 5,6 g szénhidrát (ebből 3 g rost) / 7,9 g zsír

Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)