Paleo almás-kókuszos kosárkák

Mostanában jó sok tojással el vagyok látva, így nyugodtan használhatom őket nagy mennyiségben sütikhez is. :) Kipróbáltam, hogyan lehet "túrót" gyártani tojásfehérjéből (az ebből készült süti receptje lesz a következő), de a sárgákkal is kellett valamit kezdeni. Múltkor már főtt tojásból készült krémet mutattam, most a nyers tojássárgákból főzött krémmel próbálkoztam, szerencsére sikerrel, így született ez az almás-kókuszos süti.
Az általam használt fehérjeport leszámítva az összes hozzávaló beilleszthető a paleo étrendbe is, így aki ezt a diétát követi, vagy éppen tej- vagy gluténérzékeny, az is nyugodtan kipróbálhatja. ;)

HOZZÁVALÓK

(6 db szilikonos kosárka formához)

A kosárkákhoz:
  • 20 g kókuszliszt
  • 20 g szezámmagliszt
  • 20 g vaníliás fehérjepor (nálam kevert, de marha- vagy tojásfehérjével 100% paleo a süti; ki is hagyható, ekkor legyen 30+30 g a kétféle liszt)
  • 2 ek. útifűmaghéj
  • 1 tojás
  • édesítő ízlés szerint
  • 1 dl víz
A töltelékhez:
  • 20 g kókuszreszelék
  • 150 ml víz
  • 4 db tojássárgája (75 g)
  • 2 ek. útifűmaghéj
  • 1 alma (160 g volt)
  • fahéj, rum aroma, édesítő ízlés szerint

ELKÉSZÍTÉS


  1. Melegítsük elő a sütőt 180-200 °C-ra. Közben el tudjuk készíteni a tésztát: keverjük össze a kosárkák összes hozzávalóját. Kezdjük a lisztekkel, porokkal, utána jöhet a tojás és a víz. Hagyjuk állni pár percig, hogy a lisztek és az útifűmaghéj megszívja magát.
  2. Kenjük a masszát szilikonos kosárkaformákba, majd süssük kb. 10 percig. Ha elkezdenek barnulni, készen vannak.
  3. Amíg sülnek a kosarak, készítsük el a krémet. Először a kókuszreszelélkből csináltam egy hígabb kókusztejet, amit nem szűrtem le, mert a reszelékre is szükség van a töltelékben. Ez úgy készült, hogy 1,5 dl vízben felforraltam 20 g kókuszreszeléket, majd jól összeturmixoltam az egészet egy kis rum aromával és édesítővel együtt.
  4. A kókuszos "tejet" tegyük fel kis lángon főni, a tojássárgákat pedig keverjük kissé habosra. Ezt szép lassan, folyamatos kevergetés mellett adjuk a tejhez. Nem szabad, hogy felforrjon és folyamatosan keverni kell, mert különben kicsapódik a tojás és elég ocsmány állaga lesz.
  5. Mikor már sűrűsödik a krém, adjunk hozzá egy kis útifűmaghéjat, ezzel is segítve a krémesedést.
  6. A kész krémbe daraboljuk bele az almát és szórjunk bele ízlés szerint (jó sok :D) fahéjat.
  7. Töltsük az almás-kókuszos-tojásos krémet a kosárkákba. Díszítésként én még szórtam rájuk egy kis fahéjat.
  8. Tegyük a hűtőbe pár órára, hidegen tálaljuk!

TÁPANYAGTARTALOM / db:
126 kcal / 7,8 g fehérje / 9 g szénhidrát (ebből 3,8 g vagy az útifűmaghéj mennyiségétől függően még több rost) / 7,4 g zsír

Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)