Gyümölcsös-réteges süti


Nemrég rendeltem makadámdió lisztet, mert kíváncsi voltam rá milyen. Ez a süti volt az első, amiben kipróbáltam. Aki szokta nézegetni a receptjeimet, az tudja, hogy szeretem a túrós-gyümölcsös-fehérjeporos dolgokat muffinformákban. :D Nos, ez is olyan süti, a különlegessége, hogy itt kétféle színű tészta és kétféle krém van és ezek 4 különböző réteget adnak.
Elsőre is nagyon jó lett a süti és azóta többször elkészítettem kisebb módosításokkal. Itt megmutatom az eddigi kipróbált ízeket, de azt hiszem lesz még a későbbiekben is pár variáció, mert ezt a végtelenségig lehet variálni. ;)

HOZZÁVALÓK

(6 db kosárka formához - szélesebb, laposabb, mint a muffinforma)

A tészta:
  • 30 g makadámdió liszt (mandulaliszttel vagy más magliszttel helyettesíthető)
  • 30 g zabkorpa
  • 50 g túró (krémes és rögösebb is jó)
  • 1 tojás
  • 10 g kakaópor vagy karobpor
  • édesítő ízlés szerint
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • kevés víz

A krémek:
  • 2x100 g túró
  • 2 féle gyümölcsből kb. 80-80 g
  • fehérjepor ízlés szerint
  • aromák ízlés szerint
  • 2 púpozott ek. zselatin
  • kevés víz

Az én eddig elkészített változataim:

  • barackos-ribizlis: a barackos krémhez trópusi gyümölcsös, a ribizlis krémhez vaníliás fehérjét tettem (10-10 g-okat) [kép a bejegyzés elején és az elkészítésnél]
  • barackos-almás: az almás krémet vaníliás, a barackos krémet trópusi gyümölcsös fehérjével ízesítettem (10-10 g-ot használtam belőlük) [a kép, amin barack és alma is van :D + a másik kép az elkészítésnél]
  • barackos-kókuszos: a baracos krémbe nem tettem fehérjét, a kókuszosnál 10 g kókuszreszeléket, kókuszaromát és a vaníliás fehérjeport használtam [a kép, amin csak barack van]
  • kókuszos-málnás: nem tettem fehérjét egyik krémbe se [a fehér tetejű süti, kép alul]

ELKÉSZÍTÉS:




  1. A sütőt előmelegítjük 180°-ra, közben elkészítjüka  tésztát: összekeverjük a lisztet, zabkorpát, édesítőt, szódabikarbónát, majd hozzáadjuk a túrót, tojást és kb. 0,5 dl vizet. Krémes állagot kell kapnunk.
  2. A tészta felét elosztjuk 3 szilikon formában.
  3. A maradék masszához hozzákeverjük a kakaót, vagy karobot. Ehhez kelleni fog még egy pici víz és lehet, hogy édesítőre is szükség lesz.
  4. A csokis tésztát elosztjuk a többi formában.
  5. Amíg sülnek a korongok, elkészítjük a krémeket: a zselatint kb. 1 dl felmelegített vízben feloldjuk. Ennek a fele megy az egyik, másik fele a másik ízű krémbe.
  6. A túróból 100 g-ot, ízlés szerinti gyümölcsöt, fehérjport, és/vagy édesítőt, aromákat + a zselatinos vizet összeturmixoljuk. Ugyan ezt megcsináljuk a másik ízű krém esetében is.
  7. Ha megsültek és picit hűltek a tésztakorongok, kivesszük őket a formákból és mint egy pici tortalapot, félbevágjuk őket.
  8. Minden sütinek lesz egy barna és egy sárga lapja. A formák aljába visszatesszük az egyik lapot, erre rákanalazzuk az egyik gyümölcsös túrókrémet, majd ismét egy tésztalap jön, végül a másik gyümölcskrém.
  9. A sütik tetejét fahéjjal, vagy kakaóporral (vagy mindkettővel :D) díszíthetjük.
  10. Hűtőben hagyjuk megdermedni a zselatinos krémeket!
Jó étvágyat!


TÁPANYAGTARTALOM:
Ez függ a túrónk zsírtartalmától, a felhasznált gyümölcsöktől, hogy tettünk-e bele fehérjét stb... Most egy átlag értéket írok 1 db sütire az én 4 féle alkotásom alapján:
110 kcal / 10 g fehérje / 10 g szénhidrát (ebből 2-3 g rost) / 4 g zsír

Lesz paleo változat is, de még kísérletezés alatt áll! ;)


Sok hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal. :)