Meggyes-banános kocka


Egy finom, puha gyümölcsös, fehérjében gazdag süti receptjét hoztam el neked, amit én paleo változatban készítettem el, de ha a magliszteket zabpehelylisztre, a kókuszkrémet túróra cseréled, minden extra hozzávaló nélkül meg tudod sütni. Ha van otthon pár túlérett banán és nem tudod mit kezdj vele, a banánturmixot meg már unod, készítsd el ezt a sütit! Meggy helyett más savanykás gyümölcsöt, például erdei gyümölcs mixet is használhatsz.

HOZZÁVALÓK

(20x24 cm-es szilikon tepsihez)

  • 250-300 g érett banán (2 nagyobb, vagy 3 kicsi)
  • 160 g liszt (én kókuszlisztet és makadámdiólisztet használtam – lehet részben szezámmagliszt, zabliszt,  zabkorpa, vagy teljes kiőrlésű tönkölyliszt is)
  • 100 g kókuszkrém (vagy sovány túró)
  • 50 g vaníliás fehérjepor
  • 40 g eritrit
  • 20 g útifűmaghéj (ha kimarad, 1-2 tojással több kell)
  • 2 nagy tojás
  • 300 g meggy
  • 2 tk. sütőpor

A tetejére: fahéj, por eritrit

ELKÉSZÍTÉS

A banánokat turmixold le a tojásokkal és a kókuszkrémmel együtt. A liszteket,, az útifűmaghéjat, a fehérjeport az eritritet és a sütőport keverd össze, majd add hozzá a banános turmixot. Ha nagyon besűrűsödne, egy kis vízzel higíts rajta. Akkor jó, ha krémes, de nem folyós a massza.


Oszdd el a tésztát egy szilikonos tepsiben, majd a tészta minden részére tegyél magozott (fagyasztott) meggyet. Nyomkodd bele a gyümölcsöket a tésztába, majd közepes lángon (kb. 160°C-on, előmelegített sütőben, alul-felül sütéses módban) süsd készre a sütit. Akkor jó, ha kívül aranybarna, belül puha.
Ha elkészült, szórd meg fahéjjal és porított eritrittel, majd még melegen szeleteld kockákra  - nekem 30 db lett. Hidegen fogyaszd és hűtőben tárold!

Jó étvágyat!


A recept a Peak Girls oldalára készült.

Több hozzávalót jó áron tudsz beszerezni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.