Paleo négerkocka


A néger szelet egy olyan süti, amit nagyon egyszerű egészséges formában elkészíteni, hiszen csak egy egyszerű kakaós tésztáról és tojásfehérjehabról van szó. Én egy paleo változatot kísérleteztem ki gesztenyeliszttel, ami szerintem nagyon jól harmonizál a kakaóval.

A recept egy pici adag, én szilikon kenyérformába tettem, de így is 16 kocka sütim lett, Ha egy tepsivel készítenéd, a mennyiségeket duplázd meg!

HOZZÁVALÓK


2-3 tojás (mérettől függően)
50 g gesztenyeliszt
40 g eritrit
10 g natúr kakaópor
10 g útifűmaghéj
½ csomag sütőpor
kb. 1 dl víz
2 ek. diétás lekvár (sárgabarackkal a legjobb)
1 kocka magas kakaótartalmú, cukormentes étcsoki
1 csipet só
pár csepp citromlé

ELKÉSZÍTÉS


A tojásokat válaszdd szét, a sárgákat keverd ki 20 g eritrittel, majd add hozzá a lisztet, kakaót, útifűmaghéjat, sütőport és annyi folyadékot, amennyit felvesz. Ragacsos, kenhető masszát kell kapnod.
180 °C-ra előmelegített sütőben süsd kb. 20 percet. Közben készítsd el a tojásfehérje habot! A tojásfehérjékehez adj pár csepp citromlevet és egy pici sót, majd gőz felett verd kemény habbá. Közben add hozzá a maradék 20 g eritritet.


Ha a tészta megsült, vedd ki a sütőből és kenj rá  egy vékony réteg cukormentes baracklekvárt, majd pedig a tojáshabot. A tetejére forgácsolj cukormentes étcsokit, majd tedd vissza a sütőbe pár percre, már alacsonyabb hőmérsékletre, hogy megszáradjon a tojáshab.
Ha kihűlt a süti, vágd kis kockákra!


A recept a Peak Girls oldalára készült.


Több hozzávalót jó áron tudsz beszerezni a Biobolt.e-tárban az alábbi kuponkóddal.