Csokis-meggyes desszert, egy pohár diétás finomság


Egy finom, egészséges rostokban nagyon gazdag desszertet hoztam, ami háromféle krémből áll: egy csokis “grízpudingból”, túrókrémből és gyümölcsös zseléből. Mindhárom külön-külön is nagyon finom, hát még együtt!


HOZZÁVALÓK

(3 kompótostálnyi adag)

180 g sovány túró (1 doboz)

200 g meggy
40 g kókuszliszt
40 g eritrit (vagy ízlés szerint)
10 g kakaópor
2-3 tk. konjac liszt
1 ek. útifűmaghéj
víz
ízlés szerint fahéj

ELKÉSZÍTÉS

A kókuszlisztet keverd össze 1-2 tk. konjac liszttel, kakaóporral és édesítsd eitrittel. Öntsd fel vízzel (2,5-3 dl) és folyamatos kevergetés mellett főzd sűrűre. Egy csokis tejbegríz szerű krémet kell, hogy kapj.
A túrót lazítsd fel egy kis vízzel, édesítsd és ha rögös állagú, botmixerrel turmixold össze.
1 kiskanálnyi konjac liszttel tökéletessé tudod tenni az állagát. Ezt még turmixolás előtt add hozzá, különben hajlamos összecsomósítani a krémet.

A meggyet eritrittel, fahéjjal, szükség egyetén pici vízzel és 1 ek. útifűmaghéjjal turmixold össze. Egy zselés, lekvárszerű krém lesz az eredmény.
A háromféle krémet rétegezd tetszés szerint desszertes tálkákba. Én alulra csokisat, középre túrósat, majd ismét csokisat, a tetejére pedig meggyeset tettem, a tetejét a maradék túrókrémmel és fahéjjal díszítettem. Ezzel a mennyiséggel 3 kompótos tálkát töltöttem meg. Egy adagban így kevesebb, mint 150 kcal van, tehát tökéletes lehet desszertnek. Teljes étkezésre – pl. uzsonnára, tízóraira a teljes mennyiség sem túlzás. ;)


Tálalás előtt a hűtőben pihentesd pár órát, hogy minden réteg kellően megdermedjen!

Tipp.: más gyümölccsel is nagyon jó lehet, pl. körtével, sárga- vagy őszibarackkal.

Jó étvágyat!


A receptet a Peak oldalára írtam.


Több hozzávalót megtaláltok a Biobolt.e-tárban. Minden olvasómnak kedvezmény jár, az alábbi kuponkóddal!