Mac 'n cheese - 'n broccoli!


Egy szakácskönyvben az amerikai ételeknél találtam rá a mac & cheese-re, ami valójában sajtos tészta sütőben sütve. Nagyon megtetszett, de ez egyrészt egy szénhidrát- és zsírbomba, másrészt nekem hiányzott belőle a zöldség. Így gondoltam feldobom egy kis brokkolival, így kevesebb tészta kell és a sajtok közül is zsírszegényebbeket választok. Próbáltam többfélével, egyszerre 2-3 féle sajtot használok, és mindenhogy nagyon jó íze lesz.


HOZZÁVALÓK

(2 adag)

100 g teljes kiőrlésű / durum / szénhidrátcsökkentett / gluténmentes (kinek milyen fér bele) tészta (szárazon mérve)
1 egész brokkoli
több féle sajt, összesen 150-200 g (pl. light trappista, cheddar, füstölt sajt, de jó bele cottage cheese, juhtúró, egyéb krémes friss sajt is)
2 dl tej (növényi is jó, pl. mandulatej)
1 ek. mustár
kaliforniai paprika tetszés szerinti színekben
só, bors

ELKÉSZÍTÉS


A brokkolit rózsáira szedve párold meg, de ne legyen még teljesen puha. A tésztát szintén főzd elő, de picit maradjon kemény.
A sajtokat reszeld le és a felét, keverd össze a tejjel, mustárral. Ezt az egészet egy tűzálló tálban keverd össze a tésztával, a brokkolival, adj hozzá felkockázott színes kaliforniai paprikát és sózd, borsozd ízlés szerint. A maradék sajtot szórd a tetejére.
Lefedve süsd 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. fél órát, majd fedő nélkül még pirítsd meg a tetejét.

Jó étvágyat!




A receptet a Peak oldalára írtam.