Reform krumplis-sonkás tészta


Régen imádtam a krumplis tésztát, mindig jó sokat ettem belőle. xD Aztán mióta - jó sok éve - kerülöm a fehérlisztből készült dolgokat teljesen elfelejtődött. Főleg, hogy sokáig a hülye étrend irányzatoknak "köszönhetően" úgy önmagában a túl sok szénhidráttól is féltem.
Most viszont a több és intenzívebb edzés mellett rengeteg szénhidrátra van szükségem, így simán belefér a tészta meg a krumpli még együtt is. :D A búzát inkább kerülöm, így én kukorica- és rizslisztből készült gluténmentes tésztát használtam, mert ez a kedvencem (nyilván mindenki olyat választ, ami neki tetszik ;)). A krumplival semmi baj nincs, ha nem olajban tocsog, plusz én mellé tettem édesburgonyát is, csak mert így érdekesebb. Zsiradékot minimálisat használok, mert a sok szénhidrát + sok zsír nem működik, vagy-vagy... Ja és persze fehérje is kellett a kajába, amit úgy oldottam meg, hogy nem sima krumplis tészta lett, hanem sonkás is.


HOZZÁVALÓK

(1 főre, az én adagom ennyi)

  • 1 kisebb krumpli (kb. 10 dkg)
  • 1 kisebb édesburgonya (kb. 10 dkg)
  • 1/2 fej lilahagyma
  • 50 g gluténmentes tészta (Tesco Free From)
  • 1 csomag 90% körüli hústartalmú sonka (Herz Gála sonkák valamelyike, 90 g)
  • 1 tk. kacsazsír (vagy más zsiradék, vagy csak olajspray, de ez jó ízt ad neki)
  • só, bors, pirospaprika

ELKÉSZÍTÉS

Forralj egy lábasban vizet a tésztához, közben vágd apróra és pirítsd meg a zsiradékon a hagymát és a sonkát. A krumplikat hámozd meg és vágd apró kockákra, majd add a hagymához. Ha kell önts alá kis vizet és párold fedő alatt. Közben főzd készre a tésztát. A krumplis egyveleget fűszerezd sóval, borssal, pirospaprikával. Ha kész a tészta, keverd hozzá és még egy picit süsd össze.

Csemegeuborkával nagyon finom!