Diétás blog újra??


Akik olvassátok a blogomat, követitek az Instámat, biztos láttátok, hogy az év végére sikerült egy szép kis tömegnövelést összehoznom. 😅🐷
Igazából nem így terveztem, de teljesen jó, hogy így alakult, sőt, jobb is, mint ahogy én azt előzetesen elképzeltem. Így ugyanis előbb elértem azt a súlyt (kicsit többet is) amit a maxnak tűztem ki (75 kg) és több időm van a feleslegtől megszabadulni.
2018-ban -72 kg-s súlycsoportban fogok erőemelő és felhúzó versenyeken indulni és tök jó lenne valamivel alatta lenni, mert akkor nyugodtan zabálhatok előtte. 😅🍩🍔Meg az sem mellékes, hogy most már kicsit zavar a zsírom, elég dagi vagyok, ennél azért valamivel szálkásabb szeretek lenni.



Röviden az előzmények:

- Tavasszal leszálkásítottam 71-ről 66 kg-ra. Ez tök faszán ment. Nem blogoltam róla, csak a végeredményt tettem fel, azt se a blogba csak Instára. (Meg magamnak naplóztam.)

- Nyáron csináltam egy reverse dietet, amit aztán én lassú izomépítésnek fogtam fel. Megint 70-71 kg voltam, de már sokkal jobb formában. Ezt végig blogoltam.

- Utána szálkásítani akartam, igazából nagyon gyorsan lement a súlyom 68-ra, úgy, hogy egyre többet ettem. Aztán vmi történt és 70 körül voltam újra, pedig mindent betartottam (mondjuk nem zsírosodtam). Ekkoriban elég stresszes voltam, ez lehetett az oka, de az igazi stressz csak ez után jött: munkahely bezárás, zabálás, új hely. Aztán a zabálást nem hagytam abba, hanem mivel életem 1. erőemelő versenyére készültem, úgy voltam vele, erősnek kell lennem, ha már elkezdtem ennyit enni, nem most fogok diétázni, így elég durva tömegelés lett a dologból, a vége 75-76 kg.
Szóval ha azt nézzük, fél évet tömegeltem egy kis megszakítással, ami teljesen optimális, jobb, mint ha 3 hónapot szarakodok, aztán megint fogyás... így legalább tényleg jött fel tömeg, még ha a végén a túlzott gyorsaság miatt több zsír is a kelleténél. (Amúgy annyira nem gáz, tök más így behízni, hogy vannak izmaim és edzek rendesen, mint anno gyerekkoromban, mikor ugyan ennyi kg voltam minimális mozgással, izmok nélkül.)

December közepén aztán ennek vége lett és úgy voltam vele, újra normális formába kell hozzam magam, de az utolsó 3 héten, meg karácsony előtt nem kezdek diétázni, mert felesleges. Az ünnepek alatt sokat ettem, amennyit kedvem volt, de sosem zabáltam magam halálra, így nem is híztam, tartottam az addigi dagadt formám. 🐷
Diéta előtt amúgy sem árt 2-4 hét szintentartás, meg én ezeket a heteket arra is használtam, hogy kitapasztaljam, kb. mi a szintentartó kalóriabevitelem. Ugyanis történt pár változás, ami ezt befolyásolja:
- nehezebb vagyok, elég sokkal, vmivel az izmom is több
- más az edzésem (heti 5 helyett 4, a crossfitet felváltotta az erőemelés)
- Az utóbbi időben rengeteget kajáltam, nagyon magas kcal-bevitelem volt és ehhez szokott a szervezetem.
Ezért hülyeség lenne pl. annyit ennem, mint tavaly márciusban... nincs 2 egyforma diéta, nem csak abban az értelemben, hogy semmi értelme más ember étrendjét utánozni, de még a saját korábbi kajálásodat sincs.

Mi következik most? Január 1-től okosan, úgy, hogy erősödni is bírjak mellette, leadom a felesleget. Most pont Újév napjára esik a kezdés, így jött ki. 🙃 Jó is így, eddig nem kezdtem semmi ilyesmit jan. 1-jén, meg hétfőn se. 😂

Lesz-e róla blog?
Igen is, meg nem is. Ide nem fogok heti szinten írni, abba beleuntam, nem akarom a kötelességemnek érezni, meg most a full nyilvánossághoz sincs kedvem. Viszont lesz egy facebook csoport, amibe irogatni fogok. Nem hetente, hanem amikor épp eszembe jut vmi. Ez lehet napi többször is, de csak 2-3 naponta is. Ez azért is lesz jó, mert hozzá is tudtok szólni, meg mert egy zárt csoport lesz, ahol tényleg csak azok lesznek, akiket érdekel a dolog. Meg mert mindent akkor írok le, amikor épp aktuális. Az 1 hetes összefoglalóknál nem így volt...
Nyilvánosan főleg Instán lesznek dolgok: itt elsősorban napi kajás fotókra gondolok, magamat majd max akkor mutogatom, ha jól fogok kinézni. 😝 A végén meg lesz itt, a blogban is egy összefoglaló. Ennyit így elöljáróban.

A csoport linkje: ITT

Csatlakozzatok, ha van kedvetek. ☺️

Boldog Új évet mindenkinek! 🎉🎊