Fehérjés madártej szelet


A madártejes fehérjéhez kerestem receptet, így találtam a madártej szeletre, amit nagyon egyszerű volt magas fehérje- és alacsony kalóriatartalmúvá tenni. Sokat nem kellett változtatni az összetevőkön: a piskóta zabpehelyliszttel készült, a cukrot eritritre cseréltem a tejtermékekből zsírszegény változatot használtam a krémbe pedig tökéletesen illett a fehérjepor.
Íme, a recept:


HOZZÁVALÓK

(kb. 20x20 cm-es tepsihez, 16 szelethez)

Piskóta:

  • 4 tojás fehérje
  • 4 ek. eritrit, vagy 3 ek. eritrit + 1 ek. 4x-es erejű édesítő
  • 4 ek. zabpehelyliszt (kb. 50 g)
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 csipet só


Krém:

  • 40 g madártej ízű Keep Calm Casein
  • 4 tojás sárgája
  • 4 dl tej
  • 2-3 ek. eritrit
  • 50 g light vaj
  • 1 tk. konjac liszt (ha nem akarna besűrűsödni)


A tetejére:

  • light tejszínhab (nekem összesen 20 g fogyott)


ELKÉSZÍTÉS

A piskótához a tojások fehérjét egy csipet sóval verd kemény habbá, majd add hozzá kanalanként az édesítőt, végül a sütőporral összekevert lisztet. Egy szilikonos, vagy sütőpapírral kibélelt tepsiben 160 °C-on kb. 10-15 perc alatt süsd készre.
A krémhez a tojások sárgáját keverd ki a fehérjével és a tej kb. 2/3-ával, amit óvatosan adagolj hozzá. Nagyon lassú tűzön kezdd el főzni, ne forrjon fel, mert akkor könnyen csomós lehet. A krémnek be kell sűrűsödnie, ha nem akar egy kis konjac liszttel tudsz segíteni rajta.
A vajat keverd össze az eritrittel és a maradék tejjel, majd alaposan keverd hozzá a tojásos-fehérjés krémhez. Picit hagyd állni, majd kend a piskótára.
Tedd az egész sütit a hűtőbe pár órára. Ha megdermedt a krém, vágd kockákra és tálalás előtt díszítsd light teszínhabbal.

Tápanyagtartalom 1 kockában:
68 kcal, 4 g fehérje, 4 g szénhidrát, 4 g zsír


A receptet a Peak oldalára készítettem.