Reverse diet - 8. hét


Az előzményeket ITT találod, azt pedig, hogy mi az a reverse diet, ITT.

Múlt héten már írtam, hogy ez a hét nem lesz érvényes, ugyanis nem fogom tartani a makrókat.


Péntektől vasárnapig nem számoltam a kaját és sokat ettem. Délután edzőtáborba mentem, de már előtte sokat kajáltam otthon. Sok mogyivaj és lekvár fogyott... A táborban nagyon jó kaják voltak, de teljesen más volt az egész napom, mint a hétköznapokon. Soká fenn voltunk, keveset aludtunk, 2x edzettünk, minden kajától tele lettünk. 🐷
Vasárnap már du. otthon voltam, a koffeinfogyasztásom mellett a mogyi- és mandulavaj fogyasztásom is elég nagy volt. 😱 Most kaptam új mandulavajat a Peaktől... 🤣 csináltam belőle energiagolyókat és meg is ettem. 🐷Amúgy rohadtul nem férne a makróimba, de most nem érdekelt.



Ezt a 3 napot direkt elengedtem.
Szóval a zsírfogyasztásom többszöröse volt a normálisnak, az tuti, túlzottan tele is éreztem magam... 😫Pedig annyira nem zabáltam magam halálra. Túlzabálni felesleges, csak arra "jó", hogy leterhelje szegény emésztőrendszert. De le kellett tesztelni, hogy milyen hatással van az össze-vissza zabálás a reverse dietre. Hát elég rossz... gondoljatok bele, akkor egy diétára milyen hatással vannak a "cheat day"-ek. Konkrétan teljesen tönkrebasszák. Nekem max meggyorsították a lassú tömegnövelésem. 😜

Viszont péntekre, a felhúzó versenyre a lehető legkönnyebbnek kellett lennem a lehető legtöbb erővel. A -70 kg-s súlycsoportot azért nem éreztem veszélyben, de minél kisebb a tömegem, relatíve annál többet ér az eredményem.
Már írtam múltkor, hogy hülyeségekre (vízhajtó, hashajtó, nem evés, nem ivás) nem vagyok hajlandó a cél érdekében, pláne, hogy nem egy halál komoly dologról van szó, csak hobbiból versenyzem.
Annyit csináltam, hogy a héten picit belenyúltam a kaja- és az edzéstervbe is. Semmi extra, nem mindenáron akartam könnyebb lenni, ha ez lett volna a cél, akkor nem zabálok hétvégén. 🤣🐽Csak leteszteltem, mit tudok normális keretek között kihozni ebből.

Hétfő reggel mértem magam újra a tábor óta. 68,4 kg voltam, ami nem vészes, tekintve, hogy múlt héten tartva a makrókat ennél magasabbra is felugrott. Ez amúgy 1 kg plusz a hétvégén. 100%, hogy most zsírt is szedtem fel, mert szerintem simán volt arra elegendő kalóriatöbblet, hogy 0,5 kg is feljöjjön. (1 kg tiszta zsír 9000 kcal).
Hétfőn tartottam az Avatar Nutrition által előírt makrókat, de keddre 68,7 kg lettem, ami nem jó hír. 😖
Emiatt úgy döntöttem, a következő napokon fokozatosan picit elveszek a szénhidrátból, de a kalóriákat megtartom (mert az erő nagyon kell és nem tényleges fogyás a cél, csak vízveszteség), úgyhogy több zsírt meg fehérjét eszem. A szénhidrát ugyanis vizet tart vissza, a zsír meg nem.
Edzés tekintetében hétfőn tartottam az eredetit, ami súlyemelés és erősítés volt. A hétvégi kevés alváshoz képest jól ment, még új egyéni csúcsot is szakítottam. 😮🏋🏻‍♀️Erre most így nem számítottam.
Kedden is tartottam a The Training Plan előírásait. Sumo deadlift volt, így ezt kihasználtam a verseny előtti utolsó tesztelésre, jól ment nagyon. 💪 Mellről nyomás volt még, az is faszán ment + 1 WOD, mégpedig egy 2014-es CrossFit Games feladat, persze könnyítve, de az is tetszett.

Szerda reggel 69 kg voltam. 😱🐖🐖🐖 Ez a napi 30 dkg hízás borzalom. És pont ilyenkor. Mondjuk nem estem kétségbe, mert a mérleg (pontatlan) mérője szerint kurva sok volt rajtam a víz, azt meg 2 nap alatt el lehet tüntetni.
A szerda pihenőnap, de nem jelenti azt, hogy nem lehet mozogni. 😁Persze van, hogy jól esik a punnyadás, de szeretem az aktív pihenőt is. Erre a napra úszást terveztem, azaz hogy elbringázok úszni. 🚴‍♀️🏊🏻‍♀️ Meg vissza. A délelőttöm szabad volt, úgyhogy simán belefért. 😁Múlt hónapban nem úsztam, már hiányzott, plusz van egy érdekes tapasztalatom: amikor úszom, mindig olyan, mintha kimenne belőlem egy csomó víz. Folyton pisilnem kell és a végére tökre kilapul a hasam. 🤣Erre nincs tudományos magyarázatom, nem találtam rá soha semmilyen forrást, ezért cikkben sosem írtam róla, de olyan, mintha az, hogy vízben vagyok, a bennem lévő vizet "kinyomná". 🤔Lehet f*szság, de mindegy is, a lényeg, hogy működik.

Szóval bő fél órát úszkáltam, szűk felet bicikliztem és picit szaunáztam is. Az eredmény: tényleg ment ki a víz, mert az előtte pufi hasamon elkezdett látszani a kockák nyoma és csodák-csodája, 68,5 kg lettem. Azaz 0,5 kg mínusz reggel óta, pedig reggeliztem, tízóraiztam is meg ittam is.
A másik, hogy ez az aerob edzés még regenerál is, ellazít, szóval teljesen jó ötlet így pihinapon.
Aztán persze ettem-ittam, 69,5 kg-val mentem aludni és reggelre 1 kg-t sikerült "kialudni" magamból.
Ez így jó, a cél csütörtökre az volt, hogy nap végére 69 alatt maradjon, hogy péntek reggelre még elpárologtassak némi vizet. 😂 Úgy 1 kg-t. Amúgy régebben, kb. 1 éve volt olyan, hogy azt teszteltem, hogy mennyi a különbség a lefekvés előtti és a reggeli súlyom között. Általában 0,5-1,5 kg között volt a változás.
A mai edzéstervben súlyemelés és erősítés szerepelt. Úgy voltam vele, hogy a súlyemelést megcsinálom, az nem olyan sok (aztán csak félig csináltam meg), de az erősítés helyett kitalálok valami kardiót. Ugyanis többek között a 8RM (azaz 8 ismétléses max.) guggolásomat kellett volna megtalálni és nem tett volna jót, ha lefárasztom a lábaimat. Helyettük kitaláltam pár kardió gyakorlatsort, hogy kiizzadjak pár dkg-t magamból. 😅😂


Egész jól alakult a súlyom nap közben, igazából csak a vízen múlott. Mikor ettem-ittam, felment, aztán teszteltem, 1 pisiléssel 0,5 kg is kimegy. 😂😂😂🚽

A kajában annyit változtattam, hogy már nem ettem nagy tömegű, sok zöldséggel teli kajákat, csak kisebbeket, de energiadúsakat. A szénhidrátot lejjebb vittem (hozzáteszem, így is majdnem 300 g volt, de közel 150 g-mal kevesebb, mint amennyit mostanában eszem), a zsírt feljebb, hogy a 3000 kalóriám megmaradjon. A nap 2. felére tettem a kisebb, zsírosabb kajákat, hogy már ne legyen sok szénhidrát, ami vizet tart bennem és ne sokminden maradjon az emésztőrendszeremben. 😂 Pl. az uzsi szénhidrátcsökkentett pogi volt ubival, paprikával, sajttal és sajtkrémmel, a vacsi meg egy kis túró görög joghurttal meg egy Zero bar proteinszelet.
Inni ittam rendesen, sót is használtam. Ilyen melegben ezzel nem játszom. Alvás előtt kerek 69 kg voltam, kurva meleg volt és izzadtam, reméltem, hogy minél többet sikerül "kipárologtatnom". 🤣🤣

Pontosan 1 kg-t sikerült. 😁 Na most, én reggel éhes vagyok és 5 után keltem, hogy fél 8-ra Siófokra érjek. Így ettem mérlegelés előtt, de nagyon visszafogtam magam: 2 szem pufikukorica pici mandulavajjal és lekvárral. Plusz kb. 1 dl víz, hogy be bírjam venni a vitaminjaimat. Ezzel, meg a ruháimmal együtt 20 dkg-t szedtem fel. A vonaton ittam egy cukormentes Monstert, ami ugyan ½ liter, de függő is vagyok, fel is kellett ébrednem, meg a koffein hajtja a vizet, szóval még 68 alá is bemehetek - gondoltam magamban.

Ésss sikerrr 67,7 kg. 😁  Utána már ehettem a jó kis cukros-zsíros zabszeletet. A felhúzás is jól ment, bár már a bemelegítésnél azon csodálkoztam, miért olyan nehéz a 130 meg a 120 kg. Aztán rájöttem, hogy 140 meg 130 volt. 😂 Ismeretlenek voltak a tárcsák, na. 🤣
Az eredményem végül 150 kg lett (igaz, a 152,5 is feljött, de sajnos érvénytelen volt), ami a 70 kg alatti súlycsoportban egy ezüstöt ért. 😁🥈💪😍

Ennyit erre a hétre. Ma már annyit ettem és olyan makrókkal, amennyit kell, igaz a sok proteinfagyi és -turmix kóstolót csak becsléssel kalkuláltam bele, de hát így kell ezt csinálni. 😉Meglátjuk, most jövő héten hogy tartom a súlyom és az alapján alakul majd a következő célom. Erről írok egy hét múlva.