Diet blog - week #7


A múlt csütörtöki bekajálás után pénteken szépen, probléma nélkül tartottam a makrókat. Hétvégén aztán hazautaztam a családomhoz, ahol sosem méregetem a kajákat csak nagyjából, szemmértékre, becslés alapján beírom a MyFitnesspalba. Úgy gondolom, ez 2-3 hetente belefér, nem kell beleőrülni a dolgokba. Persze ilyenkor könnyen lehet, hogy alulbecsülöm, amit eszek, de hát ez van... 🐷


Vasárnap eléggé túlettem a keretem (még nem múlt el a zabálhatnékom 😜) de csak annyira, hogy ha a hét további részében rendesen odafigyelek, akkor a heti makróim rendben legyenek.

Megmutatom, ezt hogy számolom. Igazi táblázat- és statisztikabuzinak kell hozzá lenni. 😂 Nekem szerencsém van, szerettem a matekot, meg jó is voltam belőle.🤓📊 (Ez az edzéstervezésnél sem hátrány. 🙃)

Ezt a cuccot amúgy az Avatar Nutrition Facebook csoportjában találta ki vki, az alapján gyártottam sajátot. Ezt használtam tavasszal mikor szálkásítottam (arról nem blogoltam, jobban is ment 🤪) és nyáron a reverse diet alatt is.


A képre kattintva ki tudjátok nagyítani, ráírtam a magyarázatot. 😉


A zabálhatnékom aztán elmúlt, a kajával semmi gond nem volt, ellenben a koffeint azt rohadtul kívántam... és nem is vontam meg magamtól.
Éhes egészen csütörtökig csak néha voltam, főleg ha több idő telt el az előző kaja óta, mint szokott, de nem volt olyan, mint a diéta első hetén, mikor majd’ megőrültem, pedig k.. sokat ehettem. 😯 Tegnap viszont sokat éheztem, de muszáj volt keménynek lenni.

A testsúlyom alakulásáról: a múlt csütörtöki zaba nyilvánvalóan nem múlt el nyomtalanul, nem egyik napról a másikra, hanem a következő napokra fejtette ki a hatását: 71 kg köré kerültem. Úgy látszik, én tömegelni tudok jól. 🤣 Csak az a gond, hogy az majd kb. december közepétől/karácsonytól jönne. 🤪🐽
Na de, komolyra fordítva a szót: mint múltkor is írtam, a bezabálás visszaveti a fogyást, ezt tudni kell. És nem másnapra leszel zsíros, mert ez nem úgy működik, hogy majd éjjel jönnek a kis manók🧚‍♂️, aztán alvás közben rádpakolják a zsírt, mert tegnap sokat ettél. 😅
1x néztem egy videót, egy csaj azt tesztelte, hogy egy 10.000 kalóriás nap milyen hatással van rá rövid és hosszabb távon. A lényeg az volt, hogy kb. 0,5 kg zsír jött neki fel, de nem egyik napról a másikra és idő kellett a leadásához is. Na, én nem ettem annyit, a felét se, de a lényeg ugyan az. Idő, míg visszaáll a rend, szóval ennek tudatában érdemes “cheat day”-ezni. (Bár k..ra utálom ezt a kifejezést, mert a kaja mióta csalás?! Mindegy, ebbe most nem megyek bele.) Szóval egy ilyen kilengés 1-2 héttel meghosszabítja a cél elérésének idejét. ☝️


A testzsírom ránézésre a hét elejére nőtt, narancsbőrösebbnek láttam magam, mint valaha... méréseket csak most csináltam.
A kaliper szerint kb. ott tartok, mint múlt héten a mérlegem most hosszú idő után kevesebb zsírt mutatott (bár ez semennyire sem megbízható), a derekam körmérete meg 1 cm-t csökkent a múlt hetihez képest, bár volt már kevesebb is. Viszont ma már újra látom a hasamon a kocka nyomokat. ☺️

Az edzésekről: nekem a regenerálódás volt mindig a fő mumusom, mert hajlamos vagyok magam széthajtani, így múlt héten picit visszavettem (na nem a súlyokból) és konkrétan (egy light, aktív pihenőnek megfelelő edzésen kívül, ami persze nem volt túl hajtós) semmi pörgős, CrossFites WOD-ot nem csináltam. Most az erőfejlesztés a fő cél, akarom, hogy maradjon állóképességem, de ha vmit be kell áldozni, akkor az ez. 😏 Így ugye kevesebb kcalt égettem, az anyagcserém is biztos lassult, szóval ez sem segítette a zsírvesztést.
Most a héten viszont okosan, de visszatettem ezeket is a tervbe.🙂

Végül nézzük, mit szólt az Avatar az eheti alakulásomhoz: most inkább a 2 héttel ez előtti dolgokat vette alapul, mert ugye múlt héten rossz kislány voltam. 😈👧🍫🍪🥜 Felkészültem lélekben a kalóriacsökkentésre, ez van, decemberig csak kibírom, akkor meg majd eldöntöm, mit akarok. Kb. 250 kcalt vett el, szénhidrátból, zsírból. Viszont van egy extra funkció, ahol a fehérjét korábban maxra feltoltam. Aszerint most 195 g kéne legyen, ezt levettem 180-ra, mert annyi felesleges és így több ch maradt.

Ezek tehát az új makrók:


Ilyen alacsonyan (magamhoz képest) tavasz végén sem voltam, szóval ezzel éhes leszek. 😐 (Vagyis akkor kb. ennyi volt a vége, de 170 fehérje, és picit több ch, alacsonyabb zsír, de most több mogyivajat és társait akarok 😋, aztán kitudja, lehet átállítom). Igyekszem tartani, mert igazából ebbe rengeteg minden belefér, aztán meglátjuk, mit hoz a következő hét. 🤗
A stressz az sajnos maradt, vagy inkább jött új, csak most nem az edzésemen stresszelek, hanem munkahelyi dolgokon, de hát ez van, majd levezetem valahogy. 😬 Mondjuk edzéssel. 😂 A lényeg, hogy ne kajával.

Jó lenne 67-8 kg-san kezdeni majd a tömegelést, mert nem akarok elszállni... Most az a cél, hogy a decemberi versenyen 68 kg körül legyek (annyi voltam az eddigi felhúzó versenyeimen is), aztán tavaszig izmot akarok felszedni, hogy erősebb legyek, max. 75 kg-ra felmenni, aztán vissza a súlycsoportomba, 72 kg alá. De ne menjünk ennyire előre, még csak november közepe van. 😅 Jövő héten jeletkezem, addig is kövessetek instán, ott sok kajaötletet megosztok plusz az edzéseimbe is belepillanthattok, ha érdekel. 😉